Το πρώτο βήμα
έγινε με την Συμμετοχή στο επιμορφωτικό σεμινάριο «Αλλά-ΖΩ το μικρο-ΚΛΙΜΑ στην αυλή και γύρω
από το σχολείο μου» που διοργάνωσε το Κ.Ε.ΠΕ.Α Φιλίππων σε συνεργασία με το
ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΜΘ, που πραγματοποιήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 2021.
Κατόπιν
ενημερώθηκε η Σχολική Επιτροπή για την αναβάθμιση της αισθητικής ποιότητας του
περιβάλλοντος και την σωστή αξιοποίηση της αυλής του σχολείου και έγινε αίτημα
προς τον Δήμο Κατερίνης για την ανάγκη συντήρησης (ασφαλτόστρωση) του
προαύλειου χώρου.
Στην συνέχεια
ακολούθησαν συζητήσεις με τα παιδιά, κατά τις οποίες τα ίδια προβληματίστηκαν,
εξέφρασαν απόψεις, έψαξαν στο διαδίκτυο αναζητώντας όλα αυτά τα στοιχεία που
καθιστούν μια σχολική αυλή αναβαθμισμένη, που θα ανταποκρίνεται πρώτα στην
ασφάλειά τους, αλλά και στα ενδιαφέροντά τους.
Φωτογραφίσαμε την αυλή μας και το επόμενο βήμα ήταν οι προτάσεις των παιδιών μέσα από τις ζωγραφιές τους για το «πώς» θα ήθελαν το περιβάλλον της αυλής. Δημιουργήθηκαν αφίσες με τις ζωγραφιές τους που αναρτήθηκαν στην είσοδο του σχολείου.
Συνέχεια αυτής
της δράσης ήταν τα ερωτηματολόγια που δόθηκαν στους γονείς. Μέσα από τα
ερωτηματολόγια φάνηκε ότι έχουν εντοπίσει όλες τις αδυναμίες του αύλειου χώρου.
Στο πρώτο
ερώτημα η πλειοψηφία των γονέων απάντησε ότι τους απασχολεί η αισθητική και η
λειτουργικότητα της αυλής.
Από το δεύτερο
ερώτημα φάνηκε ότι τα παιδιά έχουν διατυπώσει παράπονα όσον αφορά το δάπεδο που
όταν βρέχει γεμίζει νερά, τις κατεστραμμένες μπασκέτες, την έλλειψη βρύσης, τα
χαλασμένα τέρματα, την έλλειψη παιχνιδιών, τον ακάλυπτο χώρο και γενικότερα
μιλάνε για μια αυλή μονότονη, επικίνδυνη και ΧΑΛΙΑ.
Σύμφωνα με τα
επόμενα ερωτήματα, είναι ωραίο το λίγο χορτάρι της αυλής και τα υπάρχοντα
δέντρα , αλλά είναι λίγα. Και βέβαια θα ήταν πολύ ωραίο να είχε και λουλούδια
και όχι σκουπίδια και πράγματα που την καθιστούν επικίνδυνη.
Οι προτάσεις
όλων συμπίπτουν στα εξής: ασφαλτόστρωση, κιγκλίδωμα στην σκάλα, πιο ψηλά
κάγκελα, μια βρύση, παιχνίδια, βαμμένα δάπεδα για μπάσκετ και ποδόσφαιρο,
δέντρα και λουλούδια.
Συμπεραίνουν
ότι η ποιότητα του σχολικού χώρου επηρεάζει την συμπεριφορά των παιδιών στο
σχολείο και συμφωνούν ότι πάντα θα υπάρχουν και οι βανδαλισμοί, αλλά ας μην
ξεχνάμε ότι όταν κάτι είναι περιποιημένο
σε προδιαθέτει και να το διατηρήσεις.
Τέλος, όλοι
απάντησαν θετικά στο να συνεργαστούμε μαζί για την βελτίωση της σχολικής μας
μονάδας και να προσπαθήσουμε είτε με προσωπική εργασία, είτε με την βοήθεια
άλλων φορέων να επιτύχουμε τον στόχο μας.
Μέσα στον
Μάρτιο πραγματοποιήθηκε μια διαδικτυακή συνάντηση, μέσω της Webex, με τους
γονείς/κηδεμόνες, κατά την οποία συμμετείχε σχεδόν το σύνολο των γονέων και
εκεί ενημερώθηκαν για όλες τις κινήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα και
ακούστηκαν προτάσεις για την βελτίωση του αύλειου χώρου και το πώς μπορεί ο Σύλλογος
Γονέων και Κηδεμόνων να βοηθήσει.
Στην συνέχεια,
εξαιτίας των συνθηκών, τροποποιήθηκε ο αρχικός σχεδιασμός.
Μέσα στον
Μάιο, με την βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων εξασφαλίστηκε η αγορά
καλλωπιστικών φυτών. Τα παιδιά με την βοήθεια γονέων και εκπαιδευτικών
προχώρησαν στην δεντροφύτευση και «υιοθετώντας» τα φυτά ανά ομάδες των δύο, ή
τριών, ανέλαβαν την υποχρέωση να τα συντηρούν ακόμα και κατά την διάρκεια του
καλοκαιριού.
Η ημέρα της
δεντροφύτευσης πάλι, έγινε η αφορμή για
μια μικρή γιορτή που κατέληξε στην παρουσίαση ενός θεατρικού παιχνιδιού από τα μικρότερα παιδιά και σε χορούς και
τραγούδια από το σύνολο των παιδιών.
Το πιο
σημαντικό όμως είναι η εμπειρία που πρόσφερε στα παιδιά, καθώς μια
δραστηριότητα φιλική προς το περιβάλλον, χτίζει οικολογική συνείδηση και
μαθαίνει στα παιδιά μας να αγαπάνε και να προστατεύουν τη φύση. Οι μαθητές
συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης και
βλέποντας τα δημιουργήματά τους να μεγαλώνουν,
θα κατανοούν στην πράξη την σημασία και αξία της δενδροφύτευσης.
Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους τους γονείς για την στήριξή τους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου